Coach beelddenken
Geen eindeloos traject zonder resultaat
Tijdens de training ‘Ik leer anders’ leert de leerling zelf de lesstof te vertalen naar woordbeelden zodat het wel binnen HUN informatiesysteem past. Deze techniek leert de leerling zelf toepassen binnen vier sessies! Vervolgens krijgt de informatie een vaste plek in het hoofd. Hiermee krijgt hij/zij grip op het opslaan, verwerken en onthouden van de aangeboden leerstof en kan de informatie bij toetsing makkelijk terug gevonden worden in het geheugen. Dit geeft ook rust in het hoofd.
Doordat de lesstof op de juiste manier aangeboden wordt, kan het kind direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Want wanneer we overschakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Tijdens de training leren leerlingen met een taalprobleem bijvoorbeeld woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.
Jonge kinderen leren de techniek samen met hun ouders. Op verzoek bespreek ik de methode graag met de leerkracht op school.
Leerproblemen aanpakken met de training ‘Ik leer anders’ is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. De leeftijd om deze techniek aan te leren is vanaf 5 jaar tot 100!
Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen met Progress Support, maar kijk ook eerste even op de site van “Ik leer anders” voor meer informatie over beelddenken.
|